suricates

suricates

dijous, 23 d’abril del 2020

Estadística 2


Bon dia Suricates!!!




Moment de posar-se amb les mates! 

Primer de tot parlarem de la tasca de l'altre dia. He pogut veure amb les vostres tasques que els conceptes població i mostra us han quedat bastant clars i que també heu après com diferenciar les variables qualitatives de quantitatives.

Per aquest últim aspecte us penjo un vídeo breu per repassar-ho.


Ara bé,  veig que alguns teniu dubtes amb el concepte unitat estadística, aprofitaré exemples que m'heu fet arribar vosaltres mateixos per aclarir-ho.

Primer de tot agafaré el de la Sara, ella proposa el següent:
 com a població un ZOO

Animales del Zoo para niños - Sonidos de Animales para niños ...
d'aquest la mostra seria un grupet d'animals del ZOO 


Adesivi per Bambini Zoo 1 | Jirafas, Ilustración de bebé, Vinilo ...
la unitat estadística seria un animal del conjunt 


Cómo dibujar un Elefante Kawaii ✍ | COMODIBUJAR.CLUB

 Una altra manera d'explicar-ho i en la que queda molt clar és amb l'exemple del Jan i del Joan, us adjunto les fotos.






Per últim us penjo tres activitats interessants que m'heu fet arribar, podeu resoldre-les posant a comentaris les vostres respostes. Són les que proposen el Víctor, l'Hugo i la Júlia Daví, moltes gràcies a tots tres.








Seguirem amb l'estadística, avui ens centrarem en els dos apartats que ens quedaven, gràfics i mitjana... Llegiu-los atentament, després els practicarem amb les tasques proposades. La mitjana i la mediana les treballarem a fons la propera setmana, espero que us sigui profitós!




Tasca 1:

Ens trobem a Catalunya a una escola del barri de Sants de Barcelona, ens centrarem en l’estudi de la classe de 2n B, la tutora és la Montse. Ens demana que fem un estudi de la procedència de l’alumnat de la seva classe i que representem els resultats en un gràfic de barres.

La pregunta que motiva l’estudi és  la següent:

On hem nascut?

Per poder fer l’estudi ja sabem que primer hem de fer l’enquesta, la Montse ja l’ha feta, ha preguntat a cada alumne el país/comunitat on ha nascut. Aquestes són les respostes que ha obtingut:



María
Barcelona
Lluís 
L’Hospitalet de Llobregat
Clàudia
Sevilla
Júlia
Rubí
Andreu
Barcelona
Mateo
El Prat de Llobregat
Íngrid
Barcelona
Elisa
Equador
Martín
Madrid
Joan
Barcelona
Àngel
Nicaragua
Daniel
Mèxic
Elisabeth
Saragossa
Samuel
Gijón
Marta
Terrassa
Quim
Barcelona
Arnau
Pineda de Mar
Oriol
Barcelona
Enric
València
Rosa
Cadis


1. A partir d'aquestes dades del cens d’aquesta classe calcula les freqüències. (heu de comptar quants són nascuts a cada lloc i posar-ho)

2. Elabora un diagrama de barres amb les dades de la taula anterior.  (A l'eix horizontal les respostes que ens han donat i en el vertical les quantitats)



3. Observa el diagrama de barres i contesta:
a. On han nascut la majoria de nens de la classe?..............................
b. On han nascut menys nens de la classe?...............................

4. Quina és la moda del lloc de naixement dels nens de la classe?
a. La moda del lloc de naixement d'aquesta classe és..................................
b. Per què?...................................................................................................

Recordeu que no cal imprimir res ni copiar els enunciats, podeu posar el número de la pregunta i la seva resposta directament. Espero les vostres respostes al meu correu nnavas@escolaelcim.net abans del 29 d'abril!

Tasca 2: (opcional)

Connectem aquest aprenentatge amb el que haviem treballat de fraccions.

Quina fracció de la classe representa cada un dels grups? Com escriurieu aquesta fracció? I com la representaríeu?

Segur que us en sortireu molt bé!

M'ho podeu enviar també per correu.





Tasca 3:(opcional)

Practiquem el que hem après jugant! Us proposo el següent link per practicar, comenteu com ha anat i quins aprenentatges heu consolidat amb el joc.




* Recordeu anar repassant les taules, les divisions i el càlcul mental.
Us estimo 💜💜💜
Noelia


29 comentaris:

  1. Hola soc l´Edu,
    hola Noelia t´envio les respostes de la sopa de lletres .

    QUANTITATIVA QUALITATIVA
    alçada amor
    calor alegria
    pes gris
    masa gran
    amplada gana

    TASCA 2

    instrument? qualitativa
    nen o nena? qualitativa
    anys? quantitativa
    esport? qualitativa

    TASCA 2

    notes:

    les dues respostes estan bé

    records a tothom.

    ResponElimina
  2. Hola Noelia,el joc a estat molt divertit.

    ResponElimina
  3. Noelia no puc obrir l’exercici destadistica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo igual que tu Aina no puc brillo😕
      Aina Amposta

      Elimina
    2. El joc? Prova amb un altre navegador Aina! Noelia

      Elimina
  4. Sopa de lletres:
    Quantitatives: pes, gran, alçada, amplada, longitud.
    Qualitatives: alegria, amor, gana, calor, gris.
    Escola de música:
    Qualitativa, qualitativa, quantitativa, qualitativa.
    Les notes:
    Jo crec que són quantitatives totes dues. Perquè amb les dos dius una quantitat de nota.
    Guillermo

    ResponElimina
    Respostes
    1. No creus que quan li poses un nom deixa de ser quantitatiu? Noelia

      Elimina
  5. Jo he respost totes les preguntes t'ho envio per mail .
    Nil

    ResponElimina
  6. A entendre el gràfic i a treure informació.
    Sara Rodríguez.

    ResponElimina
  7. Hola sóc l´Edu,

    m´agradat la tercera tasca, ha sigut divertida, m´ha servit per entendre les grafiques de lineas..

    Records a tots

    ResponElimina
  8. jo acabo de fer la 1ra tasca!!!
    UNA COSA MENYS!!!!
    ePadilla10

    ResponElimina
  9. noelia jo mo he pogut fer la taula al word

    ResponElimina
  10. Jo ja he fet les tres tasques el mes xulo es l'últim.

    ResponElimina
  11. M' ha agradat molt el joc d'estadistica. Pero per mi era una miqueta curt .

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi igual Aina!!!
      Martí

      Elimina
    2. Noelia, ja ho he pogut obrir amb l'ordinador del meu pare amb l'explorer.
      Martí

      Elimina
  12. Exercici 1
    Quantitatives:alçada,gram,amplada,pes i longitud.
    Qualitativa: alegria,amor,gana,gana i gris.
    Exercici 2
    Quin instrument toques? Qualitativa
    Ets nen O nena? Qualitativa
    Quants anys tens? Quantitativa
    Fas algun esport? Qualitativa
    Exercici 3
    No, perquè és el mateix així que es Quantitativa .

    ResponElimina
  13. Que divertits son els jocs de la tasca 3!!!

    ResponElimina
  14. Noelia, a mi no em funciona el joc de la tasca 3.
    Martí

    ResponElimina
  15. Tasca 1
    quantitatives:alçada,pes,gram,longitud i amplada.
    qualitatives:amor,alegria,gris,gana i gana.
    Tasca 2
    Quin instrument toques?Qualitativa.
    Ets nen o nena?Quantitativa.
    Quants anys tens?quantitativa.
    Fas algun esport?Qualitativa.
    Tasca 3
    No.

    ResponElimina
  16. Hola Noelia, ja he fet tots els deures de mates,tambe he fet la tasca 3,m'ha anat vastant be pero al principi m'ha costat una mica, ara a descansar i despres a seguir.

    ResponElimina
  17. sopa de lletres: pes, amplada,alçada, gram, longitud. calor, gris, alegria, amor, gana.

    tasca escola de música:
    1. qualitativa
    2. qualitativa
    3. quantitativa
    4, qualitativa

    tasca2: les dues són correctes. (nota amb número és quantitativa i notes amb paraules és qualitativa)

    ResponElimina