Bon dia Suricates!!!
Moment de posar-se amb les mates!
Primer de tot parlarem de la tasca de l'altre dia. He pogut veure amb les vostres tasques que els conceptes població i mostra us han quedat bastant clars i que també heu après com diferenciar les variables qualitatives de quantitatives.
Per aquest últim aspecte us penjo un vídeo breu per repassar-ho.
Per aquest últim aspecte us penjo un vídeo breu per repassar-ho.
Ara bé, veig que alguns teniu dubtes amb el concepte unitat estadística, aprofitaré exemples que m'heu fet arribar vosaltres mateixos per aclarir-ho.
Primer de tot agafaré el de la Sara, ella proposa el següent:
com a població un ZOO,
d'aquest la mostra seria un grupet d'animals del ZOO
la unitat estadística seria un animal del conjunt
Una altra manera d'explicar-ho i en la que queda molt clar és amb l'exemple del Jan i del Joan, us adjunto les fotos.
Per últim us penjo tres activitats interessants que m'heu fet arribar, podeu resoldre-les posant a comentaris les vostres respostes. Són les que proposen el Víctor, l'Hugo i la Júlia Daví, moltes gràcies a tots tres.
Seguirem amb l'estadística, avui ens centrarem en els dos apartats que ens quedaven, gràfics i mitjana... Llegiu-los atentament, després els practicarem amb les tasques proposades. La mitjana i la mediana les treballarem a fons la propera setmana, espero que us sigui profitós!
Tasca 1:
Ens trobem a Catalunya a una escola del barri de Sants de Barcelona, ens centrarem en l’estudi de la classe de 2n B, la tutora és la Montse. Ens demana que fem un estudi de la procedència de l’alumnat de la seva classe i que representem els resultats en un gràfic de barres.
La pregunta que motiva l’estudi és la següent:
On hem nascut?
Per poder fer l’estudi ja sabem que primer hem de fer l’enquesta, la Montse ja l’ha feta, ha preguntat a cada alumne el país/comunitat on ha nascut. Aquestes són les respostes que ha obtingut:
1. A partir d'aquestes dades del cens d’aquesta classe calcula les freqüències. (heu de comptar quants són nascuts a cada lloc i posar-ho)
2. Elabora un diagrama de barres amb les dades de la taula anterior. (A l'eix horizontal les respostes que ens han donat i en el vertical les quantitats)
Veure vídeo com fer un gràfic de barres
3. Observa el diagrama de barres i contesta:
a. On han nascut la majoria de nens de la classe?..............................
b. On han nascut menys nens de la classe?...............................
4. Quina és la moda del lloc de naixement dels nens de la classe?
a. La moda del lloc de naixement d'aquesta classe és..................................
b. Per què?...................................................................................................
Recordeu que no cal imprimir res ni copiar els enunciats, podeu posar el número de la pregunta i la seva resposta directament. Espero les vostres respostes al meu correu nnavas@escolaelcim.net abans del 29 d'abril!
Tasca 2: (opcional)
Connectem aquest aprenentatge amb el que haviem treballat de fraccions.
Quina fracció de la classe representa cada un dels grups? Com escriurieu aquesta fracció? I com la representaríeu?
Segur que us en sortireu molt bé!
M'ho podeu enviar també per correu.
Tasca 3:(opcional)
Practiquem el que hem après jugant! Us proposo el següent link per practicar, comenteu com ha anat i quins aprenentatges heu consolidat amb el joc.
* Recordeu anar repassant les taules, les divisions i el càlcul mental.
Us estimo 💜💜💜
Noelia
Hola Noelia,el joc a estat molt divertit.
ResponEliminaNoelia no puc obrir l’exercici destadistica.
ResponEliminaQuin exercici Aina? El joc? Noelia
EliminaJo igual que tu Aina no puc brillo😕
EliminaAina Amposta
El joc? Prova amb un altre navegador Aina! Noelia
EliminaBona feina! Noelia
ResponEliminaSopa de lletres:
ResponEliminaQuantitatives: pes, gran, alçada, amplada, longitud.
Qualitatives: alegria, amor, gana, calor, gris.
Escola de música:
Qualitativa, qualitativa, quantitativa, qualitativa.
Les notes:
Jo crec que són quantitatives totes dues. Perquè amb les dos dius una quantitat de nota.
Guillermo
No creus que quan li poses un nom deixa de ser quantitatiu? Noelia
EliminaJo he respost totes les preguntes t'ho envio per mail .
ResponEliminaNil
Genial Mil!
EliminaA entendre el gràfic i a treure informació.
ResponEliminaSara Rodríguez.
Fantàstic Sara! Noelia
EliminaMe n'alegro Eduard! Noelia
ResponEliminajo acabo de fer la 1ra tasca!!!
ResponEliminaUNA COSA MENYS!!!!
ePadilla10
Jo ara te les paso per mail. Pablo
ResponEliminanoelia jo mo he pogut fer la taula al word
ResponEliminaJo ja he fet les tres tasques el mes xulo es l'últim.
ResponEliminaM' ha agradat molt el joc d'estadistica. Pero per mi era una miqueta curt .
ResponEliminaA mi igual Aina!!!
EliminaMartí
Noelia, ja ho he pogut obrir amb l'ordinador del meu pare amb l'explorer.
EliminaMartí
Exercici 1
ResponEliminaQuantitatives:alçada,gram,amplada,pes i longitud.
Qualitativa: alegria,amor,gana,gana i gris.
Exercici 2
Quin instrument toques? Qualitativa
Ets nen O nena? Qualitativa
Quants anys tens? Quantitativa
Fas algun esport? Qualitativa
Exercici 3
No, perquè és el mateix així que es Quantitativa .
Que divertits son els jocs de la tasca 3!!!
ResponEliminaNoelia, a mi no em funciona el joc de la tasca 3.
ResponEliminaMartí
Tasca 1
ResponEliminaquantitatives:alçada,pes,gram,longitud i amplada.
qualitatives:amor,alegria,gris,gana i gana.
Tasca 2
Quin instrument toques?Qualitativa.
Ets nen o nena?Quantitativa.
Quants anys tens?quantitativa.
Fas algun esport?Qualitativa.
Tasca 3
No.
Hola Noelia, ja he fet tots els deures de mates,tambe he fet la tasca 3,m'ha anat vastant be pero al principi m'ha costat una mica, ara a descansar i despres a seguir.
ResponEliminasopa de lletres: pes, amplada,alçada, gram, longitud. calor, gris, alegria, amor, gana.
ResponEliminatasca escola de música:
1. qualitativa
2. qualitativa
3. quantitativa
4, qualitativa
tasca2: les dues són correctes. (nota amb número és quantitativa i notes amb paraules és qualitativa)
no em funciona la tasca 3
ResponElimina